22 Ağustos 2013 Perşembe

Her Güne Bir Çocuk Kitabı

Kitap okuma performansımı zaman zaman yeterli bulmasam da iyi bir kitap okuyucusu olduğuma inanıyorum. Daha küçüklükten itibaren bir kitap kurduydum ve bu aşk küçük yaşlarda edinilmezse sonradan kazanılması pek mümkün olmuyor. Bana göre kitap okuma bir aşk, bir alışkanlık değil. Evinde kitaplığı olan, çevresinde elinde kitaplar, gazeteler, dergiler taşıyan insanlar gören, hele bir de gece uyku saati rutini olarak kendisine kitap okuyan anne-babaya sahip bir çocuğun çok (hatta çok çok) şanslı olduğunu düşünüyorum. 

Okuduğum, beğendiğim, kuytularda köşelerde saklamak istediğim kitaplarım haricinde kendimce zengin bulduğum bir çocuk kitapları arşivim de var. Çünkü sınıfların kitaplıklarında bulunan, genellikle öğretmenin sene başında velilerden almasını istediği ve sene boyunca aslında doğru düzgün yüzüne bakılmayan çocuk kitaplarını yetersiz ve saçma buldukça; çocuklara okumak için hem daha uygun resimlenmiş, bazen eğitici, bazen sadece eğlenceli, kaliteli kitaplar aramaya başladım. 

İnternet sitelerinin indirimlerinden, kitap fuarlarından, kitapçıların fırsat köşelerinden sıkça yararlanıyorum bu konuda. 

Blogda da bir kitabı neden sevdiğimi, hangi yönleriyle tercih ettiğimi ve bu kitapla ilgili genişletilmiş etkinlik fikirlerini paylaşmayı uygun buldum. 

Bu arada güzel bir haber, çocukların kitap okuması/okuyabilmesi için çabalayan Esra Akçay Duff'ın girişimi ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin destekleri ile bir gezici çocuk kütüphanesi oluşturuldu. 


Gezici kütüphane 21 Ağustos-14 Eylül tarihleri arasında hafta içleri ve Cumartesi günleri saat 10.00 ile 18.00 arasında Göztepe 60. Yıl Parkı'nda olacak. 
Güncel bilgileri Kitap Okuyan Çocuklar sitesinden ya da https://www.facebook.com/KitapOkuyanCocuklar adresinden 
edinebilirsiniz. Ben de tatilde olduğum için haftaya bir gün gidip görmek istiyorum mümkünse. 
Bir kez daha yazalım: Şimdiki çocuklar çok şanslı. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder