7 Mart 2013 Perşembe

Haftanın Matematik/Fen Etkinliği#1:Okulun 100. Günü

Genellikle yabancı kaynaklarda "100th Day of School" olarak karşılaşabileceğimiz "Okulun 100. Günü" aktiviteleri çocukların sayıları (özellikle büyük olanları) öğrenmelerinde harika bir yoldur. Okulun ilk gününden itibaren okula gelinen günler sayılır ve kaydedilir. Her öğrenci kendi abaküsünü kullanabileceği gibi, büyük bir abaküs ile grup etkinliği olarak da sayma zamanı yapılabilir.

Ardından sınıfın boş bir duvarına ulaşılan sayı yazılarak eklenebilir veya bir chart/tablo hazırlanarak sayılar kutusu boyanabilir. Ben sınıfımın duvarları müsait olmadığı için geçen yıl ve bu yıl aşağıdakine benzer bir tablo kullandım.


(Bu da bitmeye yakın bir örneği)

Günler ilerledikçe sayma çalışmaları daha zevkli bir hal alıyor çünkü birerli, beşerli, onarlı, ikişerli sayma gibi pek çok alternatiften yararlanabiliyoruz. 
100. gün kutlamaları için velilerimden evde kolaylıkla bulabilecekleri materyaller istedim: 100 makarna, 100 kürdan, 100 ataç, 100 paket lastiği vb. Bu materyallerle hem sayma, hem ölçme çalışmaları hem de sanat etkinlikleri yaptık. 
100. gün partisi için yaptığımız etkinliklerden bazıları:
1. 100 saniye hareketsiz durma (Ah bunun bizim için ne kadar zor olduğunu tahmin bile edemezsiniz.)
2. 100 kere zıplama (Tabi ki ara ara dinlenerek)
3. 100 atacı ardarda takarak boyunu ölçme
4. 100 kürdanı yan yana dizerek boyunu ölçme
5. Sınıftan 100 adım atarak nereye ulaşabileceğimizi ölçme (Bunun için daha önceden kesip hazırladığım ayak izlerini kullandım, her çocuğa beşer ayak izi verdim. Sırayla adım atar halde yerleştirdik.)












6. 100. gün gözlükleri hazırlama
7. 100 parçalı kolye dizme
8. Oyun hamurundan 100 yazma
9. 100 materyalle bireysel ve grup sanat etkinlikleri
(Sanat etkinliklerinin fotoğrafları daha sonra gelecek.)
7. 100. gün partisi
Üzerinde "100" yazan harika bir pastayla kutlama yapma fikrine bayıldık.







Şu halleriyle bence çok eğlenceli görünüyorlar. Ya sizce?

1 yorum: